Pacientske organizácie obhajujú záujmy pacientov. Poskytujú im a ich rodinám dôležité informácie o ochoreniach, možnostiach liečby, inováciách a klinických štúdiách, ale aj morálnu podporu. Vďaka spoločným aktivitám pomáhajú chorým a ich príbuzným nájsť odvahu a odhodlanie sa nevzdávať a bojovať s chorobou deň čo deň aj naďalej.
AIFP je presvedčená, že dôležitá je nielen liečba, ale aj prevencia ochorení. Pacienti by mali mať zabezpečený prístup nielen ku kvalitným liekom a zdravotnej starostlivosti, ale aj k informáciám o ochoreniach.
Dlhodobým cieľom AIFP je podpora pacientskych organizácií v konštruktívnej diskusii o efektívnom zdravotníckom systéme, ako aj partnerstvo v procese ich profesionalizácie. Rozvojové a vzdelávacie programy pre pacientske organizácie sú vo vyspelých krajinách bežnou formou podpory zo strany farmaceutického priemyslu.
AIFP si uvedomuje, že bez poznania potrieb pacientov nemôže farmaceutický priemysel vyvíjať nové lieky, a pomáhať zlepšovať kvalitu ľudského života.
V záujme zabezpečenia etických a transparentných vzťahov medzi farmaceutickým priemyslom a pacientskymi organizáciami, schválila AIFP svoj Kódex zásad vzťahov, v ktorom sa zaväzuje, že: